Kdo jsme?

Skupinka 6 nadšenců z různých oborů, které spojuje láska ke kavárenství a snaha těmto podnikům v současné době aspoň trochu pomoci. 

Proč to děláme?

Protože do kaváren chodíme rádi a neumíme si představit, že by některé z nich měly natrvalo zavřít.

Vše vzniklo tak, že jsme se my, Jakub, Ondřej a Sára, na firemní poradě už několikátý týden bavili, jak pomoci podnikatelům v souvislosti s vládními opatřeními. Velmi pohotově reagovaly různé služby typu Nesnězeno, Zachraňpivo, ZachraňHospodu, Kde-se-najim, vyzvednisi, Zachraňmeslužby, apod. Byli jsme nadšení, jak si všichni snaží navzájem pomoci a jak tyto projekty motivují podnikatele adaptovat se na tuto krušnou situaci – potlesk všem!

Proč jsme si my zvolili poukazy a kavárny je docela jednoduché. Velké množství našich zákazníků, kterým poskytujeme Pokladní systém tvoří právě kavárny a my jim chtěli nějakým způsobem pomoct. Výše zmíněné služby pomáhají provozům prostřednictvím nabídky rozvozů nebo možnosti otevření “hladových oken” pro osobní odběr. Dost často ovšem kavárny tyto možnosti vůbec využít nemohou. Navíc na webových stránkách se službami pro podporu např. gastro provozů by nabídky menších kaváren mohly jednoduše zapadnout. Proto nám přišlo zásadní tímto způsobem podpořit právě kavárenské odvětví, neboť pro kavárny se může jednat o poslední možnost záchrany.

S našimi zákazníky jsme si nejdříve ověřili, zda je tento způsob pomoci, opravdu tím, který by kavárny uvítaly, a který v tomto okamžiku opravdu potřebují. Následně jsme se spojili s našimi známými, kteří mají s kavárenským odvětvím již značné zkušenosti a realizační tým rozšířili Hanka s Patrikem za Kávolog a Marek.

Společnými silami jsme v relativně krátkém časovém úseku dokázali zrealizovat projekt #ZachraňKavárnu, prostřednictvím kterého, jak doufáme, se dostane pomoci každému, kdo o ni požádá.

Máte vlastní projekt pro pomoc kavárnám? Zájem o spolupráci? Ozvěte se nám.

Gastroscéna v době Covidu-19

Obecná doporučení byla pro typický gastropodnik vcelku intuitivní:

  1. Proveďte maximální hygienická opatření
  2. Zřiďte si výdejní okénko a dejte všem vědět, že máte otevřeno
  3. Pokud to dává smysl, zajistěte si rozvoz jídla/produktů
  4. Najděte nová odbytiště svých služeb
  5. Hledejte krizová opatření, jak co nejvíce snížit náklady

Nápady super, provedení náročnější. Trh se částečně přizpůsobil a otevírají se kávová okénka, to ale zdaleka nestačí pokrýt vysoké náklady, které často nejsou vidět (nájmy, údržba strojů, pronájmy skladů apod.). Vládní opatření na podporu podnikatelů jsou zatím jen na papíře. Z firemních dat jsme viděli, že je to zkrátka masakr. V rámci provozování Pokladního systému CINK jsme v reálném čase mohli sledovat, jak padají tržby našich zákazníků už od začátku března. Následně 75 % našich zákazníků zavřelo úplně, protože to považovali za správné nebo neměli jinou možnost. Zbylým zákazníků klesly tržby v průměru o 80-90 % v závislosti na typu provozu. Všichni jsou v obavách a nejistotě, jak dlouho celá situace kolem Covid-19 bude trvat a jaké to bude mít následky, až budou opatření Vlády zmírněna či zrušena. Stávající situace je však taková, že majitelé provozů platí nájem, zaměstnance, musí živit sebe, svoje rodiny, dále je na těchto provozech závislý dodavatelský řetězec atd… Zkrátka, ten, kdo neměl dostatečně rezervy, je (slušně řečeno) v háji.